מחשבת הפרשה: שילוב התורה שבכתב עם התורה שבעל פה
הרב אריאל שחר No Comments on מחשבת הפרשה: שילוב התורה שבכתב עם התורה שבעל פהפנינים לפרשת "האזינו" מאת הרב אריאל שחר
התכניות האחרונות
- מאי 2024
- אפריל 2024
- מרץ 2024
- פברואר 2024
- ינואר 2024
- דצמבר 2023
- נובמבר 2023
- אוקטובר 2023
- ספטמבר 2023
- אוגוסט 2023
- יולי 2023
- יוני 2023
- מאי 2023
- אפריל 2023
- מרץ 2023
- פברואר 2023
- ינואר 2023
- דצמבר 2022
- נובמבר 2022
- אוקטובר 2022
- ספטמבר 2022
- אוגוסט 2022
- יולי 2022
- יוני 2022
- מאי 2022
- אפריל 2022
- מרץ 2022
- פברואר 2022
- ינואר 2022
- דצמבר 2021
- נובמבר 2021
- אוקטובר 2021
- ספטמבר 2021
- אוגוסט 2021
- יולי 2021
- יוני 2021
- מאי 2021
- אפריל 2021
- מרץ 2021
- פברואר 2021
- ינואר 2021
- דצמבר 2020
- נובמבר 2020
- אוקטובר 2020
- ספטמבר 2020
- אוגוסט 2020
- יולי 2020
- יוני 2020
- מאי 2020
- אפריל 2020
- מרץ 2020
- פברואר 2020
- ינואר 2020
- דצמבר 2019
- נובמבר 2019
- אוקטובר 2019
- ספטמבר 2019
- אוגוסט 2019
- יולי 2019
- יוני 2019
- מאי 2019
- אפריל 2019
- מרץ 2019
- פברואר 2019
- ינואר 2019
- דצמבר 2018
- נובמבר 2018
- אוקטובר 2018
- ספטמבר 2018
- אוגוסט 2018
- יולי 2018
- יוני 2018
- מאי 2018
- אפריל 2018
- מרץ 2018
- פברואר 2018
- ינואר 2018
- דצמבר 2017
- נובמבר 2017
- אוקטובר 2017
- ספטמבר 2017
- אוגוסט 2017
- יולי 2017
- יוני 2017
- מאי 2017
- אפריל 2017
- מרץ 2017
- פברואר 2017
- ינואר 2017
- דצמבר 2016
- נובמבר 2016
- אוקטובר 2016
- ספטמבר 2016
- אוגוסט 2016
- יולי 2016
- יוני 2016
- מאי 2016
- אפריל 2016
- מרץ 2016
- פברואר 2016
- ינואר 2016
- דצמבר 2015
- נובמבר 2015
- אוקטובר 2015
- ספטמבר 2015
- אוגוסט 2015
- יולי 2015
- יוני 2015
- מאי 2015
- אפריל 2015
- מרץ 2015
- פברואר 2015
- ינואר 2015
- דצמבר 2014
- נובמבר 2014
- אוקטובר 2014
- ספטמבר 2014
- אוגוסט 2014
- יולי 2014
- יוני 2014
- מאי 2014
- אפריל 2014
- מרץ 2014
- פברואר 2014
- ינואר 2014
- דצמבר 2013
- נובמבר 2013
- אוקטובר 2013
- ספטמבר 2013
- אוגוסט 2013
- יולי 2013
- יוני 2013
- מאי 2013
- אפריל 2013
- מרץ 2013
- פברואר 2013
- ינואר 2013
- דצמבר 2012
- נובמבר 2012
- אוקטובר 2012
- ספטמבר 2012
- אוגוסט 2012
- יולי 2012
- יוני 2012
- מאי 2012
- אפריל 2012
- מרץ 2012
- פברואר 2012
- ינואר 2012
- דצמבר 2011
- נובמבר 2011
- אוקטובר 2011
- ספטמבר 2011
- ינואר 2011
ארכיון תוכניות
פוסטים אחרונים
- קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"
- בעדה החרדית מבינים: "לא נראה שיוכלו לעלות למירון"
- הרב אברהם יוסף מתקן: כך פותחים יהודים בשיחה
- במקום מירון; האדמו"ר מקרלין ידליק בקבר שמעון הצדיק
- הידעת: למה קוראים לימים הנוראים האלה עומר
תגיות
"האזינו השמים ואדברה ותשמע הארץ אמרי פי", מה התורה מרמזת בשוני בין השמים והארץ?
תורה שבעל פה מפרשת את התורה שבכתב, ובדרך זו נותנת מקום לאדם לחדש חידושי תורה ולהיות אדם עם משמעות.
היהדות מאמינה כי כל אדם יכול לשאוף לשמים ולחדש חידושי תורה ובכך להיות חלק מתורה שבעל פה, אך עם זאת חייב להיות מחוייב למסגרת כללים ברורים וביטול העצמי אל מול הבורא יתברך.
שתי התורות הללו משלימות האחת את השניה, חובה על האדם לשמוע בקול אזהרות ומצוות תורה שבכתב אך עם זאת יש לו מקום לגדול ולהתפתח דרך התורה שבעל פה בה וגדר להתגדר בה.
הארץ מסמלת את תורה שבכתב בה נאמרו מצוות שחובה עלינו לשמוע עליהם, ואילו השמים מסמלים את התורה שבעל פה שהיא נותנת מקום לשאיפות למקום גבוה לכל אדם להתגדל על ידי תורה שבעל פה.
התורה מחנכת ומלמדת אותנו לשלב בין התפתחות אישית ליראת שמים ויתירה מכך לגרום שהמימוש העצמי יגיע מתוך יראת שמים וקבלת תרי"ג מצוות של תורת ישראל.
שבת שלום ומבורך!
מלא את פרטיך
האימייל לא יוצג באתר.